PILIES FESTIVALIS-2007
PILIES FESTIVALIS skirtas Lietuvos valstybingumo (Mindaugo karūnavimo) dienai. Tai yra tąsa tai progai skirtų renginių kitose Lietuvos istorinėse sostinėse – Kernavėje ir Trakuose, papildantis juos naujomis formomis ir praplečiantis visuomenės pažinumo ribas. Pilies festivalis Vilniuje pristato atkuriamų Lietuvos valdovų rūmų XVI – XVII a. renesanso ir baroko materialinę ir dvasinę kultūrą.
PILIES FESTIVALIO organizatoriai siekia supažindinti visuomenę su pagrindiniu Lietuvos valstybės istoriniu centru – Vilniaus pilimis ir Lietuvos valdovo dvaro materialinės ir dvasinės kultūros paveldu bei jo atkūrimo galimybėmis.
PILIES FESTIVALIO ženklas atspindi materialinės ir dvasinės kultūros paveldo simbiozę. Jis sukurtas pagal Vilniuje, Radvilos Juodojo rūmų vietoje, archeologinių tyrimų metu surastą koklį, kuriame vaizduojami grojantys angeliukai. Koklis – XVI a. žmogaus rankų meistriškumo pavyzdys, o jame pavaizduoti muzikantai – dvaro muzikinės kultūros atspindys. Ženklą sukūrė dailininkas Gediminas Markauskas
PILIES FESTIVALIS-2007 vyko liepos 3 – 6 d. Vilniuje, 7 d. – Kernavėje, 8 d. – Trakuose. Tikimasi, kad Pilies festivalis ateityje apjungs jau turinčius tradiciją edukacinius kultūrinius renginius ir tapts trijų Lietuvos istorinių sostinių – Kernavės (akmens a. – XIV a. paveldo atkūrimas), Trakų (XIV – XV a. paveldo atkūrimas) ir Vilniaus (XVI – XVII a. paveldo atkūrimas) – festivaliu.
Plačiau – festivalio sudėtinės dalys; festivalio programa; festivalio draugovė; festivalio dalyviai; sustabdytos akimirkos
Festivalio sudėtinės dalys:
PILIES FESTIVALIS susideda iš muzikinės koncertinės dalies, kuri pristato renesanso ir baroko muzikinę kultūrą: rūmuose gyvavusių senosios muzikos kapelų instrumentinę muziką, šokius, operą, vokalinės ir instrumentinės muzikos solo atlikėjus, vėliavininkų, karių pasirodymus, rūmų ceremonialą.
Šiame festivalyje dalyvauja Lietuvos senosios muzikos ansambliai „Banchetto musicale“, „Festa Cortese“, Puelli vilnenses“ bei svečiai iš užsienio: Švedijos karališkojo teatro trupė „Romeo ir Džiuljeta“, senosios muzikos anasambliai „Ludus“ (Latvija), „Hortus musicus“ (Estija), Baltijos šalių baroko ansamblis. Teatrinį – commedia dell‘ arte – meną pristato moksleivių scenos meno kolektyvas „Žodžio judesys“.
Antroji PILIES FESTIVALIO dalis – amatų mugė, pristatanti renesanso ir baroko laikų dvaro materialinę kultūrą, atkuriamą šiuolaikinių meistrų: kalvių, juvelyrų, puodžių, stiklių, audėjų, siuvėjų, odininkų, batsiuvių, knygrišių ir kt. Renesanso laikais Vilnius buvo vienas iš svarbiausių ne tik LDK, bet ir Europos šalių amatų centras – aukšto lygio meistrų, globojamų didžiojo kunigaikščio, miestas.
Pirmajame PILIES FESTIVALYJE „karaliavo“ koklininkai, demonstravę XVI a. valdovo dvaro krosnių koklių tipus ir jų gamybos technologiją nuo eskizo iki išdegto gaminio glazūravimo. Šiais metais festivalio akcentas – renesanso stiliaus drabužiai, kuriais vilkės meistrai ir teatro trupės artistai. Festivalio kostiumų dizainerės – Ramutė Baltrūnienė ir Rūta Kučinskienė.
Trečioji dalis – Lietuvos valdovo dvaro virtuvės ypatumai. Juos galite įvertinti, „Pilies festivalio“ dienomis apsilankę kavinėje „Pilies menė“.
PILIES FESTIVALIO-2007
PROGRAMA
Liepos 3 d., antradienis
12 val. Festivalio šauklys karietoje darda per senamiestį
18 val. Festivalio atidarymas (Alumnato kiemas), renginį veda aktorius Darius Rakauskas
Orazio Vecchi (1550-1605) madrigalinė komedija „L’Amfiparnaso“
Choras „Brevis“ ir konsortas (Lietuva, Vokietija)
choro vadovas Gintautas Venislovas, konsorto vadovas Darius Stabinskas
Režisierė Eglė Mikulionytė
Dalyvauja aktoriai Romas Ramanauskas, Rytis Saladžius ir Dainius Gavenonis
Italų kompozitorius Orazio Vecchi sulaukė pripažinimo kaip madrigalų ir ypač naujai atsiradusio žanro – madrigalinės komedijos – kūrėjas. Jo „L’Amfiparnaso“, pirmą kartą išleistas 1597 m. Venecijoje, yra vienas puikiausių madrigalinės komedijos, turėjusios nemažos įtakos ankstyvajai operai, pavyzdžių. Keturiolikos scenų rinkinį pagal tradicinį commedia dell’arte siužetą perteikia penkių balsų ansamblis.
Commedia dell’arte, atsiradusi XVI a. Italijoje, turėjo tradicinius personažus-kaukes, kuriuos vaidino nedidelių keliaujančių trupių aktoriai – profesionalūs dainininkai, instrumentininkai, šokėjai, mimai ir visų pirma improvizatoriai. Commedia dell’arte nebūdingi rašytiniai scenarijai, o savo pobūdžiu ji buvo panaši į šių laikų tradicinį džiazą: improvizuotą, bet paremtą aiškia struktūra, tradicinėmis temomis, iš anksto apgalvotomis priemonėmis ir visada paliekantį erdvės laisvai improvizacijai bei naujoms idėjoms.
Šiuo projektu, pasitelkus choro „Brevis“ madrigalistus, teatro aktorius, senosios muzikos atlikėjus, siekiama pristatyti senąsias muzikines formas, supažindinti su dvasia epochos, kurioje formavosi operos žanras. Juolab, kad Lietuvos istorinis kultūrinis palikimas glaudžiai siejasi su commedia dell’arte: italų trupės XVI a. pab. – XVII a. vid. buvo kviečiamos vaidinti Vilniuje, karaliaus rūmų teatre. Žymusis kompozitorius Vecchi palaikė glaudžius ryšius su LDK maršalka Albertu Radvila, dedikavo jam 1583 m. Venecijoje išleistą dvidešimties madrigalų rinkinį. Šis faktas leidžia manyti, kad Radvila galėjo būti Vecchi mecenatas.
Liepos 4 d., trečiadienis
18 val. Senosios muzikos koncertas (Alumnato kiemas). Dalyvauja senosios muzikos ansamblis „Hortus musicus“ (Estija).
Liepos 5 d., ketvirtadienis
16 val. Senosios muzikos koncertas (Teatro, muzikos ir kino muziejaus kiemas)
Dalyvauja senosios muzikos ir šokių ansamblis „Banchetto musicale“ (Lietuva)
17 val. Edukacinis projektas "Renesansas vaikų akimis". Eskizų parodos atidarymas (Teatro, muzikos ir kino muziejus)
Dalyvauja „Gabijos“ gimnazijos dailės studija, Abraomo Kulviečio vidurinės mokyklos scenos meno studija „Žodžio judesys“,Vilniaus senosios muzikos šokio teatras „Puelli Vilnenses“ ir senosios vokalinės muzikos ansamblio "Lirum" mergaičių grupė.
Liepos 6 d., penktadienis
11 – 19 val. Amatų diena. Renesansas (Pilies kalno pietinė papėdė). Dalyvauja Vilniaus amatininkų klubas „Dvaro meistrai“
14 val. Valdovų rūmų paramos fondo renginys rėmėjams (Katedros a., prie paminklo dLk Gediminui)
16 val. Parodos atidarymas Taikomosios dailės muziejuje.
Dalyvauja senosios muzikos ansamblis „Ludus“ (Latvija)
15 – 18 val. Koncertas „Visa Lietuva valdovo dvare“ (scena prie valdovų rūmų)
dalyvauja senosios muzikos kolektyvai „Banchetto musicale“, „Puelli Vilnenses“, "Lirum"(Lietuva)
Commedia dell‘ arte trupė – Vilniaus Abraomo Kulviečio vidurinės mokyklos scenos meno studija „Žodžio judesys“.
Renginį veda aktorius Darius Rakauskas.
Liepos 7 d., šeštadienis
11 val. Pilies festivalio renginys Kernavėje.
Amatininkų ir muzikantų miestas
Dalyvauja Vilniaus amatininkų klubas „Dvaro meistrai“, senosios muzikos ir šokių ansambliai „Banchetto musicale“, „Festa Cortese“ ir kūrybinio folkloro grupė „Sedula“ (Lietuva)
Liepos 8 d., sekmadienis
12 – 21 val. Pilies festivalio renginys Trakuose (Pusiasalio pilis)
Amatininkų ir muzikantų miestas
Dalyvauja Vilniaus amatininkų klubas „Dvaro meistrai“, senosios muzikos ansambliai „Banchetto musicale“, „Festa Cortese“, „Puelli Vilnenses“
Renginį veda aktorius Darius Rakauskas
19 val. Teatralizuotas koncertas „Pavasaris“.
Claudio Monteverdi romantiškieji madrigalai.
20.30 val. Festivalio uždarymas
PILIES FESTIVALIO-2007 DRAUGOVĖ
Festivalio organizatorius
VšĮ „Vita antiqua“
Partneriai
VšĮ „Banchetto musicale“
Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Pilių tyrimo centras „Lietuvos pilys“
Lietuvos dailės muziejus
Valstybinio Kernavės kultūrinio rezervato direkcija
Trakų istorijos muziejus
Teatro, muzikos ir kino muziejus
Eksperimentinės archeologijos klubas „Pajauta“
VšĮ „Domus Artis“
Rėmėjai
LR Kultūros ministerija
Lietuvos tūkstantmečio minėjimo direkcija prie LR Prezidento kanceliarijos
LR kultūros ir sporto rėmimo fondas
UAB „Audėjas“
Valdovų rūmų paramos fondas
Panevėžio statybos trestas
Restoranas „Pilies menė“
Informacinis rėmėjas - dienraštis „Lietuvos rytas“
PILIES FESTIVALIO-2007 DALYVIAI
„Brevis“ susibūrė 1990 m. Nuo 1993 m. jam pradėjo vadovauti Gintautas Venislovas Chore dainuoja 30 dainininkų, daugiausia buvę arba dabartiniai Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai.
1996 m. „Brevis“ tapo absoliučiu nugalėtoju ir iškovojo Didįjį prizą Slovėnijoje vykusiame konkurse, o G. Venislovui buvo įteiktas geriausio konkurso dirigento prizas. Vėliau per kelerius metus „Brevis“ laimėjo pirmąsias vietas įvairiuose tarptautiniuose chorų konkursuose, o 2003 m. Prancūzijoje buvo apdovanotas Europos Didžiuoju prizu – mėgėjų chorams Europoje skiriamu aukščiausiu apdovanojimu.
Choras pelnė didžiulį pripažinimą ir Lietuvoje: 1998 m. jis tapo absoliučiu Antrosios pasaulio lietuvių dainų šventės chorų konkurso nugalėtoju. Kolektyvas pelnė ir kelis specialius apdovanojimus, o jo vadovas G. Venislovas – geriausio konkurso dirigento titulą.
„Banchetto musicale“ („Muzikinė puota“) 1985 metų pabaigoje subūrė ir iki šiol jam vadovauja Jūratė Mikiškaitė-Vičienė. Tai buvo pirmasis Lietuvoje kolektyvas, pasiryžęs atkurti autentišką senųjų amžių, ypač renesanso dvasią, LDK ir kitų Vakarų Europos kraštų kultūros palikimą.
Teatralizuotų programų pagrindu nuo pat veiklos pradžios buvo pasirinkti šokiai. Su ansambliu dirbo garsūs jų aprašymų tyrinėtojai: Barbara Sparti (Italija), Lieven Baert (Belgija), Jane Gingell (D.Britanija) bei kiti. Dabar jau dviejų kartų šokėjų grupei vadovauja Virginija Gaudiešiūtė-Jašinskienė.
„Banchetto musicale“ dalyvavo įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose. Koncertavo ne tik Latvijoje, Estijoje, bet ir Vengrijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Suomijoje, Norvegijoje, daugelyje Vokietijos miestų, Liuksemburge, pasirodė keliose Sankt-Peterburgo rūmu salėse, dalyvavo senosios muzikos festivaliuose Maskvoje. Lietuvoje pagrindinėmis koncertų vietomis tapo Trakų pilis ir buvę Žemutinės pilies požemiai. Lietuvos televizija ir „Banchetto musicale“ sukūrė 8 teatralizuotus koncertus ar telefilmus.
Dvidešimtmetį pažymėjęs ansamblis ir toliau džiugina žiūrovus naujais kūriniais ir veidais, spalvingais sceniniais kostiumais, atgijusiais įvairių amžių bei šalių praeities vaizdais.
„Festa Cortese“ – tai vienas iš nedaugelio senosios muzikos ir šokių ansamblių Lietuvoje propaguojantis senosios Europos kultūrinę dvasią. Kolektyvo koncertinės, teatralizuotos programos žavi autentiškumu ir originalumu. Projektai kuriami remiantis istoriniais, ikonografiniais šaltiniais bei autentiškais šokių traktatais. Ansamblio repertuarą sudaro XV - XVI amžiaus Anglijos, Italijos, Prancūzijos šokiai, muzika, dainos ir poezija. Siuo metu ansamblis ruošia naują barokinės muzikos ir šokio projektą, žaisminga ir teatralizuota maniera, taip, kaip ją suprantame mes, paprasti XXI-ojo amžiaus mirtingieji!
„Puelli Vilnenses“ („Vilniaus vaikai“) - Vilniaus miesto senosios muzikos ir šokio teatras - savo muzikiniuose spektakliuose siekia atkurti Lietuvos renesanso bei ankstyvojo baroko epochų kultūrinį bei dvasinį savitumą, sujungdamas šokį, vokalą ir dramaturgiją.
Kolektyvas susibūrė 1995 m. ir per gyvavimo dešimtmetį spėjo aplankyti kone visus Lietuvos miestus, koncertuoti bemaž visuose istorinėse vietose: Vilniaus ir Kauno rotušėse, Trakų ir Biržų pilyse, Vilniaus arsenale, Chodkevičių rūmuose, Trakų Vokės Tiškevičių dvare, įvairiose Lietuvos bažnyčiose.
Teatre vaikai supažindinami su Lietuvos istorija, kultūra bei menu, mokomi šokti, dainuoti, groti senoviniais muzikos instrumentais. „Puelli Vilnenses“ įdomus tuo, kad scenoje lygiomis teisėmis savo sugebėjimus demonstruoja tiek mokytojai, tiek jų mokiniai.
„Puelli Vilneses“ – reprezentatyvus ansamblis, dalyvaujantis Vilniaus miesto savivaldybės įsteigtų Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės medalių įteikimo ceremonijose, Lietuvos kultūros fondo organizuojamose Karalienės Mortos premijų įteikimo ceremonijose, pagerbiant talentingiausius Lietuvos vaikus.
„Lirum“ - tai vokalinis merginų ansamblis, susibūręs 1999 metais. Ansamblio vadovė – Auksė Stankevičienė. Ansamblyje dainuoja buvusios Balio Dvariono muzikos mokyklos moksleivės. Pastaraisiais metais ansamblį papildė jaunesniųjų grupė.
“Lirum” repertuarą sudaro renesanso ir ankstyvojo baroko vokaliniai pasaulietiniai kūriniai, skambėję tuometiniuose Europos ir Lietuvos didikų dvaruose. Dainos atliekamos
a cappella senosiomis italų, prancūzų, ispanų ir anglų kalbomis. Viduramžiškos muzikos autentiškumą pabrėžia ir ansamblio kostiumai, atkurti pagal to meto piešinius bei ikonografiją.
Ansamblis koncertuoja istoriniuose Lietuvos dvaruose, bei įvairiose koncertų salėse, reprezentacinuose renginiuose.
Bene vienintelis Lietuvoje atliekantis vokalinę viduramžių muziką, jis sėkmingai bendradarbiauja su kitais senosios muzikos kolektyvais: “Flautino”, “Puelli Vilnensis”, “Festa Cortese”, “Alta Danza”. Rengiami bendri projektai, teatralizuoti pasirodymai.
„Hortus Musicus“ (Estija) susibūrė 1972 metais Talino valstybinės konservatorijos violončelės klasės studento Andres Mustonen‘o iniciatyva ir yra seniausias nuolat veikiantis tokio pobūdžio ansamblis Rytų Europoje bei vienas iš seniausių pasaulyje.
Grupė entuziastų, gimusių sovietinės izoliacijos sąlygomis, suvienijo savo jaunatvišką energiją ir sulaukę tik minimalios pagalbos ir šalies (jos tiesiog nebuvo kam teikti) rado savo kelią ir pašaukimą „Hortus Musicus“ ansamblyje. Andres Mustonen‘as buvo pagrindinis idėjų generatorius. Jo nenoras pripažinti tuometį režimą ir muzikos srityje egzistavusios sustabarėjusios koncepcijos pastūmėjo šį kolektyvą į nežinomą, dar prieš Bacho epochą skambėjusios muzikos pasaulį.
„Hortus musicus“ iš kitų Europos grupių išsiskiria kūrybiškumu ir muzikinių klišių nepaisymu, atliekant tolimos praeities muzikos kūrinius, kurie dažnai artimi šiuolaikiniam žmogui savo esme. Nors „Hortus musicus“ muzikinis atlikimas visada yra autentiškas ir informatyvus laikmečio prasme, autentiškumas niekada nebuvo šiam kolektyvui savitikslis. „Hortus musicus“ koncertai ir įrašai skamba naujai, suprantamai ir galingai. Tai gyva šiuolaikinės visuomenės muzika.
Jau trisdešimt metų „Hortus musicus“ tyrinėja ir savo programose atlieka VIII–XX amžių Europos muziką. Tai grigališkieji choralai organumai – viduramžių liturginės dramos himnai ir motetai, Franko–Flamandiškoji mokykla – Italijos trecento meistrų kūriniai, XVI amžiaus griežtoji polifonija – prancūzų šansonės, itališkieji madrigalai, frotolos ir vilanelės, daugybė renesansinio šokio siuitų iš visos Europos, ankstyvosios sonatos and pasaulietiniai XVII–XVIII amžiaus baroko kompozitorių kūriniai, XX amžiaus kompozitorių muzika (dažnai sukurta specialiai „Hortus musicus“).
Šiuolaikinių kompozitorių kūriniai – tai iššūkis ansambliui, kadangi senieji instrumentai ne tokie dinamiški ir juos sunku derinti. Kita vertus, jie išplečia renesanso instrumentų galimybes ir leidžia šiuolaikinėje muzikoje panaudoti ypač gražius bei natūralius garsus, kurių neįmanoma išgauti šiuolaikiniais unifikuotais instrumentais. Naujoji „Hortus musicus“ atliekama muzika įkūnija tas pačias vertybes, kurios būdingos senajai labiau subalansuotai muzikai, t. y. formos grynumą, harmoniją ir paprastų dalykų grožį.
Per trisdešimt metų „Hortus musicus“ koncertavo daugelyje Europos šalių, JAV, Japonijoje, Izraelyje ir milžiniškoje buvusios Tarybų Sąjungos teritorijoje. Ansamblis dalyvavo beveik visuose ankstyvosios muzikos festivaliuose. Jis yra įrašęs apie 35 programas. Dalis jų net šiandien yra prieinamos tokiose kompanijose kaip Erdenklang, Musica Svecia, Forte ir Finlandia Records.
„Ludus“ (Latvija) pradėjo savo veiklą 1989 m. Jo repertuaro pagrindą sudaro renesanso ir ankstyvojo baroko muzika, o ypatingai didelį dėmesį muzikantai skiria Rygos ir Hanzos miestų kompozitorių kūrybai. „Ludus“ yra nuolatinis Latvijos senosios muzikos festivalio dalyvis, koncertavęs taip pat ir Vokietijoje, Prancūzijoje, Danijoje, Estijoje, Rusijoje bei Lenkijoje. Šis ansamblis taip pat yra ir Lietuvos publikos numylėtinis – „Banchetto musicale“ festivalyje jis dalyvavo jau dešimt kartų, pasirodydamas tiek su savomis programomis, tiek dalyvaudamas visuose pagrindiniuose tarptautiniuose festivalio projektuose. Pilies festivalyje dalyvauja antrą kartą.
„Romeo ir Džiuljeta“ (Švedija) - choras, įsikūręs 1991 metais, pelnė tarptautinį pripažinimą, kaip turtingos renesanso muzikos sergėtojai ir gaivintojai. Suteikdamas sceninę išraišką toms kartais galantiškoms, o kartais burleskiškoms dainoms, režisierius Beno?t Malmberg’as siekia atgaivinti Europos kultūrinį paveldą ir atverti teatrą naujai auditorijai.
Švedijos karališkajame dramos teatre, kur užgimė šis kolektyvas, choras „Romeo ir Džiuljeta“ turi galimybę kurti ir inscenizuoti savo kūrinius. Šie kūriniai pasižymi kūrybišku muzikos dramos ir šokio derinimu. Sceniniai paveikslai, sužadinti muzikos, virsta pasakojimu. Muzika tarsi pasakoja istoriją, o jos kontekstas susieja ir kartu išryškina atskiras dainas. Ši sąveika jaudina tiek žiūrovus tiek kritikus visame pasaulyje (nuo Prancūzijos iki Tibeto).
Choras „Romeo ir Džiuljeta“ taip pat pasirodo ir tradicinės muzikos koncertuose. Šiuose pasirodymuose visa jėga pasireiškia dainininkų žaismingumas ir sugebėjimas improvizuoti. Grupė labai lanksčiai ir patyrusiai bendrauja su bet kokia auditorija. Dėl šio sugebėjimo ir daugiakalbio repertuaro, choras dažnai kviečiamas į mokyklų ir visuomeninius renginius bei įvairias ceremonijas (pvz., Nobelio premijos įteikimo pietus).
„Žodžio judesys“ - Vilniaus Abraomo Kulviečio vidurinės mokyklos scenos meno studija, kurią pamėgo vyresniųjų klasių moksleiviai, vadovauja profesionali režisierė Vilija Niauronytė. „Žodžio judesio“ stiprybė – universalūs kalbantys aktoriai, ir čia atsiskleidžia kiekvieno jų savita, išskirtinė, plačių interesų asmenybė.
Įsiliedami į atgyjantį Vilniaus renesansą, jaunieji aktoriai mėgina įsivaizduoti pirmą teatro profesionalų – italų commedia dell‘ arte aktorių – dalią, kartu persikūnydami į tolimųjų kolegų kurtus gerai pasaulyje žinomus personažus: Pantalonę Skapiną, Arlekiną, Kolombiną ir kitus.
Vilniaus „Gabijos“ gimnazijos dailės studija įkurta 1997 m. dailės mokytojos Ramutės Baltrūnienės. Jau dešimt metų šio kolektyvo veikla labai ryškiai papildo mokyklos kultūrinį gyvenimą. Tai - parodos, įvairūs meniniai projektai, renginiai, interjero puošyba, scenografiniai darbai.
Popamokinė meninio ugdymo programa skirta ne tik gabiems dailei vaikams, bet visiems, atėjusiems į studiją, turintiems norą bei poreikį kurti, besidomintiems menu.
Pagrindinis Dailės studijos veiklos tikslas – lavinti gebėjimą jausti, mąstyti, išreikšti save, bendrauti. Plastinės raiškos įgūdžiai, įvairių dailės technikų įvaldymas – tai tik priemonė tiksliau, laisviau išreikšti savo idėjas vizualia forma.
Dailės studiją lanko skirtingų amžiaus grupių vaikai, daugelis jau ne vienerius metus.
Nemažai jaunųjų „Gabijos“ gimnazijos menininkų, dalyvaujančių parodose, gali pasigirti tapę ne tik mūsų šalies ir Vilniaus miesto, bet ir tarptautinių (Kinijos, Lenkijos, Slovakijos) vaikų piešinių konkursų laureatais bei prizininkais. Kolektyvas jau dešimtmetį bendradarbiauja su Vilniaus A. Mickevičiaus viešąja biblioteka, kur nuolat rengiami meniniai projektai, parodos.
Tačiau didžiausias pasiekimas, vadovės ir jos ugdytinių nuomone, - kartu išgyventos kūrybinio džiaugsmo akimirkos, nes kūryba jau ne vienam yra tapusi natūraliu poreikiu, gyvenimo būdu.
Vilniaus amatininkų klubas „Dvaro meistrai“ – tai bendraminčiai, kuriuos suvienijo pirmasis „Pilies festivalis“ ir Renesanso kultūros atgaivinimo idėja. Visi meistrai aukštos kvalifikacijos, tikri savo amato žinovai. Nuo kitų Vilniaus amatų cechų ir gildijų jie skiriasi tuo, kad nėra vienos kurios profesijos atstovai, tai – jungtinė skirtingų profesijų amatininkų grupė, tarsi skirta valdovo dvarui aptarnauti. Tai akstinas siekti profesinio tobulumo, ne tik atkuriant Valdovų rūmų radinių analogijas, bet ir studijuojant mokslinę literatūrą, vartant senovinio meno albumus.
SUSTABDYTOS PILIES FESTIVALIO-2007 AKIMIRKOS